Thursday, June 18, 2009

صحبتهای احمدی نژاد پیش مصباح یزدی بعد از انتخابات





خدا را سپاس میگویم که امروز توفیق داده در قم عزیز و در آستانه ... حضرت معصومه(س)، خدمت حضرتعالی و عزیزان برسم و عرض ارادت بکنم. و همین طور از فرمایشات حضرتعالی و سایر دوستان استفاده بردم. مطالب را فرمودید. انقلاب اسلامی را نمیشه در یک زمان و مکان خاصی محدود کرد. و تلاشهای ما اگر برای خدا باشه و همراه با حرکت محوری جهان آفرینش باشه ماندگار خواهد بود و خدا هم بهش برکت میده و انشالله منجر به تحقق همه آمال و آرزوها خواهد شد.
مبارزه با فساد و اجرای عدالت حتما نشاط بخشه. اما نشاط حقیقی زمانی است که آن آرزوی اصلی برآورده بشه که همه ما باید در جهت آن آرزوی اصلی و اساسی تلاش بکنیم. به نظرم انقلاب راه خودشو داره پیدا میکنه و تحول جدیدی آغاز شد. یک کار سختی تمام شد، دوره سختی تمام شد و دوره سخت تری آغاز شد. من امیدوارم این دوره سخت تر بالاخره منجر بشه به همون چیزی که در انتظارش هستیم
یک انرژی عظیمی در داخل و خارج از کشور الان به سرعت داره آزاد میشه و می خواد در خدمت پیشرفت انقلاب اسلامی قرار بگیره. این نیازمند مدیریت و نیازمند هدایت است. همه اون چیزهایی را که گفتیم و میخواستیم به نظرم فرصت تحققش داره فراهم میشه. این حرکت حتما نیازمند یک پشتوانه نظری قوی و پشتوانه اجرایی قوی است. بهترین جای این پشتیبانی هم در وحله اول به نظرم همین جاست که در قم هست و در بین عزیزانی که برای تحقق حکومت اسلامی زندگی میکنند، نفس میکشند، تحصیل می کنند، تهذیب میکنند و زندگیشونو وقف تحقق حکومت اسلامی کردند.
الان به نظرم شرایط فراهم هست، بنده هم استمداد می¬طلبم، هم در خدمتتون هستم به عنوان یک فردی که شاید خودش در این حرکت موضوعیت نداشت. اصل حرکت یک حرکت عظیمه، یک حرکتی است، همونطوری که شما فرمودید، خودش یک لطفه، یک عنایت ویژه است، یک ... است، و انشاالله سرآغاز یک تحول بزرگ در عالم هست. منتها، بالاخره باید به عنوان یک ...، یک وسیله بایستی بالاخره این وسط قرار گرفت و یک مسئولیت بر دوشش هست.
امداد می¬طلبم از همه ظرفیتهای فکری و اجراییمان را بیاریم پشت سر تحقق احکام اسلامی، عدالت اسلامی، و انشالله برپایی یک جامعه الگو و شاهد، در سرزمین عزیز ایران. به نظرم این شدنی است. اگر نبود مکلف
نمی¬شدیم به انجام این کار.
از اونجا بالاخره پیش بینی شده که یک سازماندهی بشه، در اینجا هم اگر حضرتعالی بزرگواری بفرمایید و دوستان، مجموعه¬ای مسئول بشوند برای دنبالگیری این قضیه، و استفاده از همه ظرفیتها. به موازاتش هم در دانشگاه همین کار در دست طراحی است. بریم به سمت عملیاتی شدن دیدگاههامون. ترویج فرهنگ اسلامی.
والبته عرض کنم حتما بهتر از من میدونید، اون جمله نورانی حضرت امام، یک حقیقت، یک واقعیت که امروز جهان تشنه فرهنگ ناب محمدی است ( صلوات حضار) نمونه¬اش را دیدیم در همین حادثه، دیدیم چقدر نذرها، نیازها، روزه¬ها، عبادتها، از جوانهایی که آدم انتظار نداره که با این حال و هوا. الان دنیا تشنۀ اینه. من صحنه¬هایی را می¬بینم که واقعا، اینو من در این چند روز که در تهران بودم و اون موقع مسافرت می¬رفتیم، جاهای دیگه هم همین طور بود، افرادی که شاید مردم کوته بین وقتی به ظاهر اونها نگاه کنند، فکر کنند که اینها دیگه هیچ نوری در وجودشون نیست. وقتی برخورد میشه می¬بینیم اینطور نیست، دلها عاشقه، و اگه خوب معرفی بکنیم، همه میان، همه یعنی قریب به اتفاق متن مردم میان. در متن مردم شیله پیله تقریبا نیست، و خیلی کمه. این اصحاب تحلیل و مدعیان بله، نور کمتر توشون پیدا میشه. اگر هم بتابه، نه جاذبند و نه منعکس کنندۀ نور. اما متن مردم واقعا عاشقند. خدمت یکی از علمای بزرگ تهران که می¬شناسید، سال گذشته یک بحثی راه افتاد در تهران، برخورد با این جوونهایی که توی خیابونها هستند، ملاقاتی با ایشون داشتم می¬خواستم یک اقدامی را انجام بدم، مشورتی کردم گفتم نظر شما چیست؟ گفتند نظر خودت چیست؟ من گفتم والله کار غلطی است، ما اصلا چیزی ندادیم به این جوونها. اینها نفس پاکی بهشون نخورده است. کجا خورده؟ خیلیهاشون که در خانواده¬ای که خب این حرفها نبوده، تو مدرسه هم اومدن، خیابون، در رسانه-ها، چیزی نخورده به این که بگیره مطلب را. و هر جا که یک نفس پاکی رسیده به متن مردم، حالا توی جمهوری اسلامی بالاخره مرم تربیت شده اهل بیت علیهم السلام هستند, عکس العملها مثبت بوده و سریع آمدند و اجابت کردند. ... مردم میخواد الان اون فرهنگ ناب را. به نظرم وقت ترویجش هست. بسیار گسترده تر از گذشته. بنده هم در خدمتتون هستم. انشالله سازماندهی انجام بشه و از همه ظرفیت استفاده بکنیم. من عرض می¬کنم خدمتتون که وقتمون کمه، وقت کمه.
من یک تلقی داشتم از اون حرکت اصلی جهان آفرینش، دو سه جا را دیدم اتفاق افتاد، یعنی این تلقی دیدم درسته. با یکی از بزرگان هم مطرح کردم تایید فرمودند. آخه معمولا اونهایی که ظاهربین هستند برای تحقق یک اتفاقی در بیرون میگن همه مقدمات باید به این شکل، به این شکل باید فراهم بشه. خاطرتون هست بعد از پیروزی انقلاب بعضیها می¬گفتند انقلاب زود پیروز شد. ما هنوز سازماندهی نداشتیم، تربیت نیرو نداشتیم، هنوز برنامه نداشتیم. خوب اینا ماله کارهایی است که آدمها بخواهند متکی به خودشون انجام بدهند. اما حرکتهایی که متکی به اراده الهی و لطف الهی است، معادلاتش اینها نیست. همچین که بشر به آستانه اون ظرفیت برسه، که بتواند یک باری را تحمل کنه، حرکتی را شکل بده، این میاد. انقلاب ما هم همین طور شد. امام فرمودند ملتی که انقلاب کرد خودش میتونه حفظ کنه. ... که اون ظرفیته بالاخره پیدا شده. و زودتر از اون چیزی که ما فکر می¬کنیم تحولات جلو خواهد رفت. ظرفیتش هست که خداوند ... دادند. من در خدمتتون هستم. امیدوارم که همونطوری که این مقدمات با لطف و عنایت الهی همراه بود، انشالله بقیه اش هم با سرعت بیشتر، گستردگی بیشتر، با امید و معنویت بیشتر ادامه پیدا بکنه.
من به سهم خودم می¬خواستم یک تشکر هم بکنم، البته به عنوان یک فرد مسلمان ایرانی که خودش داره بهره می¬بره از این موج معنویتی که در کشور ما راه افتاده. باز هم تشکر بکنم از حضرتعالی که با درایت و بزرگواری این صحنه را وارد شدید و مدیریت کردید. و از همه عزیزان. یاران حضرتعالی، فضلا و طلاب، عزیزانی که برای خدا، برای تحقق اون حرکت عظیم حقیقی وارد شدند و تلاش کردند و زحمات فراوانی کشیدند. در قم و جاهای دیگر من شنیدم که عزیزان قرض کردند، با اینکه من می¬دونم شرایط عزیزان را، در قم و جاهای دیگه قرض کردند و هزینه کردند و از زندگیشون گذاشتند. بعضیها سختیهای دیگری را تحمل کردند. خانومهایی که اون اندک زیورآلاتشون را دادند. من از همه به سهم خودم تشکر می¬کنم. انشالله تشکر اصلی با خداوند متعال هست.
امروز روزی است که به نظرم جزو شادترین روزهای مومنین و به خصوص رهبر عزیزمون هست. انشالله کاری بکنیم که شادی ایشون و شادی مومنین استمرار پیدا بکنه و نهادینه بشود. عذر میخواهم ازتون و همین مقدار از دست ما بر میامد.
السلام علیکم و رحمت الله

(لازم به ذکر است که فیلم مستند این صحبت در YouTube قابل مشاهده است.)

No comments:

Post a Comment